tisdag 12 mars 2013

På middagsbordet

Tända ljus och rester från gårdagen




Ajvarkassler äter vi rätt ofta. Är en enkel och super god rätt, som passar både till pasta och ris.
Tror jag lagt upp receptet för längesen men tar de en gång till.

-En bit kassler (går bra med kyckling me)
-En halv burk ajvar. Jag använder mig av mild.
-En crème fraîche. Liten burk räcker nog.
Som ni märker så är de höftning som gäller i detta recept:)
-Fetaost

Skär kasslern i skivor och stek på så de får lite färg. Lägg de sedan i en form.
Blanda ajvar med crème fraîche och häll de över kasslern.
Smula sedan över fetaost. Detta är givetvis frivilligt:)

In i ugnen på 200 grader i typ 15 min.
Servera med pasta, ris eller bara en god sallad. Mycket gott.

Och såhär ser en burk ajvar ut för de som inte vet..:)


Ja jag hoppas inget var oklart i detta:) prova vet ja!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar