måndag 28 januari 2013

Semel muffins

Igår drog Vincent och jag på oss förkläderna och bakade lite semelmuffins.
Fick receptet förra veckan på instagram och har redan hunnit baka de två omgångar! Jättegoda!



Så därför tänker jag dela med av receptet till er med:)



Bild från sussi_engberg (instagram)

Nu gjorde jag inte riktigt likadant med fyllningen. Utan jag brukar blanda mandelmassa med smulorna jag gröpt ur från muffinsen/bullen och sedan har jag i en klick vispad grädde. Blandar runt till en god kletig smet.
Och sen fyller jag upp muffinsen med mandelmassa blandningen.


Klickar på grädde och pudrar på florsocker. Klar för att ätas!

Johan fick en liten skylt i sin igår me till kvällsfikat!


Ni måste prova! Dom är super smarriga! Och enkelt!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar