måndag 26 augusti 2013

På gräsplanen

Sett fram emot den här kvällen sen onsdagen förra veckan när Jenny frågade om jag ville spela fotboll. Jaaa! Fick hon till svar, för är de nått jag saknar mycket ibland så är de just de. Speciellt fina sommar kvällar. Och en sån hade vi tur och ha ikväll oxå.

Sist jag snörade på mig fotbollsskorna va nog 3-4 år sen när jag spelade korpen match. Men sist jag hade dessa på mig på en fotbolls träning kan jag inte minnas. Det är säkert en sådär 12 år sen.
Fötterna har inte vuxit sen dess i alla fall men kondisen har däremot krympt. Och är nästintill obefintlig. Den måste jag jobba på tydligen:)

Annars va de riktigt kul och jag, Jenny och Emelie som för kvällen var rookiesar i Ärentunas damlag, hängde på tjejerna ( som för övrigt hade snittåldern på typ 20) rätt bra. Det var bara de där med kondisen;)










Får se om vi kommer fortsätta med detta eller om vi försöker hitta ett korpen lag som behöver oss istället:) Där snittåldern ligger lite högre och där de inte behövs tränas 2 gånger i veckan.

Nu är de bara att invänta träningsvärken.

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar