onsdag 26 juni 2013

Hemma idag me

Dagis vill ju ha en feberfri dag hemma så idag fick lov att vara hemma. Ingen feber idag och en kille som varit pigg igen. Till och med så över pigg att han inte ville sova middag nästan. La honom efter 12 då jag brukar oftast lägga honom och han somna inte förrän 13.40. Jag ville inte plocka upp han heller för tänkte att då kommer han väl aldrig somna. Han låg och babbla och byggde koja i sängen innan han till sist gav upp. Sen sov han inte ens en timme.. Så ropade han på mig: " mamma! Nu har jag sussat klart. Shischa (så heter han enligt honom) komma upp nu, inte sussa mer" :)

Samma visa nu på kvällen, tog över en halvtimme då det oftast brukar gå jätte fort för han att somna. han har säkert ropat mamma 50 ggr och vill att jag ska komma. Då har han möblerat om i sängen, eller så vill han ha vatten, eller gömt sig under täcket, eller slagit i armen och behöver plåster eller vill att jag ska sjunga mm... Phuu, så nu sitter jag helt utslagen i soffan och ska dra igång kvällens uppgift...

tidigare idag när vi lekte att nallen var hos doktor Shischa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar