tisdag 2 april 2013

Så var de det här med mat...

De går ju verkligen i perioder de här med mat scheman. Skit dåligt. Men ibland finns de bara noll inspiration och noll intresse.

Nu har jag fått lite nya recept som jag tagit hem från Ica maxi, vissa från matplatsen bloggen och lite från instagram. Så nu har jag skrivit veckans matsedel och även inför nästa vecka. Försöker få in minst 1 nytt recept i veckan, 1 fiskrätt och varva potatis, pasta och ris. Nu låter jag bli att äta så mycket kolhydrater,men resten av familjen behöver få äta det.



Ikväll däremot så blev de kolhydrater i magen. Fick ett tips av en jobbarkompis om en god och enkel maträtt. Ja för de är så jag jobbar helst. Enkelt och gott.

Tacomoussaka i snabbvariant:)

-ett paket potatisgratäng (om man inte hellre vill göra själv såklart:)
-köttfärs typ 400 gram
-tacokrydda (nästan en hel påse)
-riven ost

Häll i potatisgratängen i en ugnssäker form. In i ugnen 25 min på 225 grader. Stek på köttfärsen och krydda på taco.
Ta ut formen och blanda i köttfärsen och strö över lite riven ost. Och in i ugnen igen. Va ca 15 min kvar då.
Servera med sallad till.


Smakade kanoners!
Vincent tog 2 portioner och de va kors i taket på det. Han har knappt ätit nått den senaste veckan. Jag tror inte han ätit upp en enda portion med mat, jätte besvärligt. Men barn har ju perioder då de inte vill äta, så finns inte då mycket att göra. Ja så blev med andra ord väldigt glad över att han mumsa i sig två hela portioner:)
Så imorrn måste jag tacka Johan på jobbet för de receptet!

Sitter du inne på nått bra vardags mat recept? Nån lätt favorit att dela med dig av? Skriv de gärna bland kommentarer så skulle jag bli väldigt glad:)


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar